2015. február 24., kedd

Szerelmes szösszenet 7.


Levendula



Másodikos korom óta szerelmes vagyok beléd. Fogalmam sincs, miért, hogyan történt, csak azt tudom, hogy amikor gesztenyebarna pillantásod az enyémbe fúródik, puha melegség önti el a szívemet, és legszívesebben átölelnélek, csókolnálak, és azt mondogatnám neked: szeretlek.

Hatodikban osztálykirándulásra a viszonylag közeli csúszdaparkba mentünk. Hazafelé indultunk, útközben letéptél egy levendulát az út menti ágyásból. Már a buszon ültünk, amikor megkértelek, hogy hadd szagoljam meg a virágot, mert nagyon szeretem a levendulaillatot… No meg te fogtad, a kezedben tartottad, és amikor odaadtad nekem, egy pillanatra összeértek az ujjaink. Apróság, és mégis, mindig, minden alkalommal, azóta is, a térdeim mintha kocsonyává válnának, amikor csak megérinthetlek.
Halkan megköszönve adtam vissza neked a levendulát, de te újra a markomba zártad.
 – Tartsd meg! – mondtad, aztán halvány mosollyal – imádnivalóan édes mosollyal – a szád szegletében elfordultál, és esküdni mertem volna rá, hogy el is pirultál.
Rettenetesen megijedtem, amikor úgy látszott, eltűnt az ajándékod, és bár később kiderült, hogy csak a másik zsebembe raktam, azután sokkal jobban vigyáztam rá.
Otthon a legnehezebb könyvembe tettem, és kipréseltem, majd, ahogy ez kész volt, egy ékszerdobozomból kilakoltattam a pillangós nyakláncomat, a helyére pedig a virágot költöztettem, melynek még mindig ugyanolyan friss, lila, fűszeres szerelemillata volt.
Két év telt el, de azóta is ott lapul a fiókom mélyén a piros dobozkámban a levendula, amit tőled kaptam.
Néha előveszem, és megszagolom, a szívemhez szorítom, és remélem, hogy egyszer nemcsak én fogom őrizgetni az ajándékod – hogy egyszer majd te is észreveszel, és akkor elmesélhetem neked, hogy megvan, igen, őrzöm, mert te adtad.
Talán ez sosem fog megtörténni, elválnak útjaink, mindenesetre a levendula itt lesz, a fiókban… és én is itt leszek – várunk rád.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése